Zakaj je spletna optimizacija pomembna?

Živimo v obdobju, ko komajda še dohajamo silovit tempo življenja. Da delamo več, hitreje in bolje, je zaslužna tehnologija, ki nenehno napreduje in mi z njo. Ključen del celotnega dogajanja pa je vsekakor svetovni splet. Stičišče ljudi z vsega sveta, neskončna knjižnica informacij in kraj, na katerem praktično vsi ljudje pustimo vsaj nekaj ur na dan.

Vsa podjetja so v zadnjem času prisotna tudi na spletu, tam pa so še osebne spletne strani in blogi. Ker je gneča nepopisna, je zelo pomembno, da se spletna stran na določeno poizvedbo preko spletnih iskalnikov uvrsti čim višje, sicer je nihče ne bo niti pogledal.

Kaj je spletna optimizacija?

Pri spletni optimizaciji gre za skupek različnih tehničnih in vsebinskih izboljšav, ki pripeljejo do tega, da imajo eno spletno stran iskalniki raje kot druge. Če denimo v Google vpišemo besedno zvezo »poceni okna«, se nam bo zvrstilo malo morje ponudnikov oken. Ker smo navajeni tako, bomo navadno pregledali zgolj prvih 5 ali pa morda 10 zadetkov, kolikor jih je na prvi strani.

Da bi šli gledat na drugo, peto ali osmo stran, nam niti na pamet ne pade. Ljudje smo se navadili, da so najkvalitetnejši zadetki tisti na prvi strani, zato podzavestno gledamo samo te. A na prvi strani se bodo znašle spletne strani, ki so iskalnike prepričale, da nudijo prav to, kar iskalec potrebuje, in ga ne bodo pustile razočaranega.

Spletnih iskalnikov je kar nekaj, a bodimo pošteni. Velika večina nas za brskanje po spletu uporablja Google. To pa zato, ker smo z njegovimi zadetki najbolj zadovoljni. Če temu ne bi bilo tako, bi poiskali kakšnega drugega in pri Googlu se tega zavedajo. Prav zato nenehno izboljšujejo svoje iskalne algoritme in skrbijo za to, da se med prvimi zadetki prikazujejo zgolj najkvalitetnejše spletne strani.

Kako prepričati Google, da smo najboljši?

Googlovi algoritmi gledajo na kar precej različnih podatkov, ki jim povedo, kako kvalitetna je določena spletna stran. Izpostavimo tiste najbolj pomembne. Ker ga danes ni junaka, ki za obisk spleta ne bi uporabljal tudi mobilnega telefona, je seveda nadvse pomembno, da je spletna stran prilagojena mobilnim napravam.

Google je šel celo tako daleč, da je pred časom na glas oznanil »mobile first«, torej: mobilno najprej. Ker je za obiskovalca pomembno, da se strani nalagajo hitro in tekoče, je to zelo pomemben faktor tudi pri ocenjevanju s strani Googla. Hitrost nalaganja strani je odvisna od kvalitete gostovanja, kode spletne strani in tudi optimizacije slik.

Prav prevelike slike so eden ključnih elementov za počasno nalaganje spletne strani. Slike je potrebno pred nalaganjem obrezati na ustrezno velikost in jih shraniti v formatu JPG ali še bolje – WEBP.

WEBP format slike

Še ena zelo pomembna zadeva glede optimizacije strani pa je sama vsebina. Teksti morajo biti pregledni, berljivi, fonti dovolj veliki, prav tako pa je potrebno poskrbeti za ustrezne naslove. Misliti je potrebno tudi na ključne besede, po katerih iskalci sploh pridejo do spletne strani, in z njimi pravilno opremiti tudi slike in META naslove ter opise za spletne iskalnike.

Uporabniška izkušnja je zelo pomembna

Kot smo že omenili, je zelo pomembno, da je spletna stran prilagojena vsem napravam, ki jim je dostopna. K temu pa lahko prištejemo še urejene kategorije, menije in vse, kar sodi pod dobro uporabniško izkušnjo. Potrebno je misliti na dovolj velike in pregledne gumbe ali denimo na povezave v tekstu, ki vodijo na druge strani ali članke.

Če boste postavili spletno stran z mislijo na uporabnika, boste ob tem navadno zadovoljili tudi spletne iskalnike. Seveda pa je tu potrebno imeti tudi nekaj tehničnega znanja – za urejanje kode strani ter izbiro ustreznega paketa spletnega gostovanja. A verjemite, ves trud in vložek v spletno optimizacijo bo na koncu pošteno poplačan.

Komentiranje je onemogočeno.