Kako nastane avtobusno postajališče?

Avtobusno postajališče je za nas, uporabnike, nekaj povsem samoumevnega. Prostor, kamor se zatečemo pred soncem ali dežjem, vetrom in drugimi vremenskimi pogoji med čakanjem na avtobus. Toda kako nastane in zakaj poznamo več različic?

Nekatera postajališča so videti precej osnovno. Samo nadstrešnica, ki ščiti pred padavinami in direktnim soncem. Spet druga so bolj kompleksna, večja in imajo stene iz stekla, ki čakajoče potnike obvarujejo pred vetrom iz različnih strani.

Vse se prične z naročilom

Naročnik izdelave avtobusnega postajališča je običajno občina, kjer bo postajališče stalo. Tako kot je to v primeru zidanja klasičnih hiš, je potrebno tudi pri izdelavi avtobusnega postajališča upoštevati krajinski načrt in nekatera zakonska določila, ki so postavljena s strani države.

Logično je, da na tem mestu v zgodbo vstopi še arhitekt, ki se na te reči dobro spozna. Sledi pogovor vseh udeleženih v projektu, seznanijo se z željami in morebitnimi omejitvami. Ker je poleg strokovnjak, je jasno, da se ob njegovih nasvetih kaj hitro pojavi obris novega avtobusnega postajališča.

Kakšna postajališča poznamo?

Poleg že omenjenih popolnoma osnovnih z nadstreškom poznamo tudi zelo sodobna avtobusna postajališča, ki vsebujejo nekaj tehničnih elementov, kot so ogrevane klopi, fotovoltaični moduli in polnilne postaje za mobilne naprave, ki so na poti kot po pravilu vedno skorajda prazne. V podjetju Kovinc d.o.o., kjer prav tako izdelujejo avtobusna postajališča, nudijo kar 6 različnih tipov.

  • AND – skelet iz certificiranega konstrukcijskega jekla S235JR, vroče cinkan in prašno barvan, nadstrešnica pa zadaj in z obeh strani zaprta s kaljenim jeklom.
Avtobusna nadstrešnica AND
Avtobusna nadstrešnica AND – Kovinc d.o.o.
  • ANI – nadstrešnica iz UV stabilne polikarbonatne plošče.
  • ANK – skelet iz nerjavnega jekla (1.4301), nadstrešnica iz UV stabilne polikarbonatne plošče z žlebom iz nerjavnega jekla. Klop, stene iz kaljenega jekla, koš za smeti in vitrina za vozni red.
  • ANM – skelet iz certificiranega konstrukcijskega jekla S235JR, vroče cinkan in prašno barvan. Nadstrešnica iz UV stabilne polikarbonatne plošče in dva ALU žleba.
  • ANS – tudi v tem primeru gre za skelet iz certificiranega konstrukcijskega jekla S235JR, nadstrešnica iz UV stabilne polikarbonatne plošče.
  • ANV – stilsko še nekoliko bolj dodelano avtobusno postajališče s skritimi žlebovi, ki vsebuje klop, koš za smeti, vitrino za vozni red in z nadstrešnico iz pločevinaste valovite kritine, ki nudi zvočno izolacijo ob padavinah in protikondenzacijsko zaščito ob temperaturnih nihanjih.

Izdelava postajališča

Z izdelavo postajališč se ukvarjajo podjetja, ki so specializirana v kovinsko predelovalni industriji in lahko ponudijo tako projektiranje kot izdelavo in montažo. Tovrstna postajališča morajo slediti določenim predpisom, zato pri tem ne sme biti napak.

Avtobusna nadstrešnica ANV
Avtobusna nadstrešnica ANV – Kovinc d.o.o.

Takšno postajališče namreč nudi zavetje ljudem, pri čemer je potrebno odstraniti vse vrste tveganj, ki se tičejo vremenskih sprememb. Prav tako morajo biti materiali ustrezno zaščiteni pred vlago in rjo, steklene površine pa jasno označene, da ne pride do neželenih poškodb. Steklo je namreč lahko kaj hitro nevidno tako ljudem kot živalim.

Dodatna oprema

Da je potnikom karseda udobno med čakanjem, lahko poleg osnovne zaščite pred vremenskimi neprilikami avtobusno postajališče ponudi tudi nekaj dodatnega udobja. Že prej omenjene polnilne postaje za mobilne naprave so na voljo tudi tam, kjer sicer ni mogoč priklop na električno omrežje.

To se rešuje s sončnimi paneli, ki se čedalje pogosteje znajdejo tudi v našem zasebnem življenju. Energijo sonca je na ta način moč izkoristiti praktično brezplačno, ob tem pa potnikom ponuditi večjo mero udobja. Poleg košev za smeti, vitrin in ostale opreme pa so na voljo tudi udobnejše klopi in druga dodatna oprema po željah naročnika.

Komentiranje je onemogočeno.