Zakaj je v poslu nujno potrebna samozavest?
Verjetno ste že kdaj videli zelo uspešnega poslovneža na televiziji ali celo v živo. Vodi podjetje s kar nekaj zaposlenimi in se lahko pohvali s stabilno rastjo ter uspešnim delovanjem na zahtevnem trgu. Takšen poslovnež navadno na obrazu ne skriva samozavesti in s svojo energijo dobesedno ustvarja uspeh okoli sebe.
Samozavest ni nekaj, kar bi bilo prirojeno vsakemu človeku. Še več. Samozavesti se je potrebno v življenju naučiti. Obstajajo tudi ljudje, ki so pretirano samozavestni, a o tem nekoliko kasneje. Za začetek si oglejmo, zakaj je samozavest v poslu tako zelo nujno potrebna.
Pridobivanje partnerjev
Vsi uspešni poslovneži se v svojem poslu spopadajo s takšnimi in drugačnimi izzivi. Eden teh je zagotovo tudi izziv, kako na svojo stran pridobiti partnerje ali vlagatelje. Vsekakor ne tako, da s prosečim izrazom na obrazu povedo svojo zanimivo zgodbo, upajoč, da bo to dovolj in jih prepričala.
Poslovnež, ki želi priti do partnerjev ali morebiti do kapitala za zagon posla, mora nastopiti prepričljivo in samozavestno. Le na tak način bo dal sogovorniku vedeti, da ve, kaj govori in da to misli resno.
Pridobivanje strank
Morda imate produkt ali storitev, ki sta zares vrhunska, a ju ne znate predstaviti na pravi način. Samozavesten poslovnež je tudi uspešen prodajalec. A le prodajalec, ki je dovolj samozavesten in ve, kaj govori, bo na koncu kaj prodal. V nasprotnem primeru bo zanimiva ideja ostala zgolj ideja.
Kako priti do samozavesti?
Nekaterim je to bolj, drugim pa manj prirojeno. Tisti prvi bodo dosti lažje in prej uspeli prepričati okolico, tisti drugi pa bodo morali v vse skupaj vložiti še nekaj več truda. Samozavesti se da priučiti, pridobivati pa jo je moč zgolj z izkušnjami in novim znanjem. Nekateri, ki se dobesedno rodijo s samozavestjo, včasih v življenju z njo pretiravajo. Pretirana samozavest pa ne pomeni zgolj hitrega vzpona, temveč tudi strm padec in boleč ego.
Če boste o zadevi, ki jo boste prodajali, vedeli praktično vse, boste predstavitev lahko tudi samozavestno opravili. Ne bo vas namreč strah morebitnih vprašanj, saj si jih boste še celo želeli. Želeli boste stranki razložiti prav vse, kar jo zanima, in jo s svojimi odgovori navdušiti.
Za učenje samozavesti obstajajo tudi določeni tečaji in delavnice. Na teh predavajo izkušeni strokovnjaki, ki vedo, kako priti do ustrezne samozavesti. Ni vseeno, ali si želite samozavesti na poslovnem področju ali pa morda na zasebnem, čeprav gresta velikokrat z roko v roki.
Zakaj ne vedno? Ker je nekoliko drugače prepričati stranko, da je vaš izdelek najboljši na trgu in da je cena ugodna, kot pa osvojiti srce dekleta, ki ga srečate na promenadi. Kljub temu pa je način, kako priti do boljše samozavesti, precej podoben.
Pomembna je tudi samopodoba
Če je samopodoba poslovneža na nizki ravni, je enako pričakovati tudi za samozavest. Težko boste prepričali druge, naj vam zaupajo, če bo videti, da ne zaupate niti sami sebi. Gradnja samozavesti je torej proces, ki terja kar nekaj sprememb v človekovem zavedanju. Vsekakor pa je ves trud, obiskovanje delavnic, branje ustrezne literature in podobno na koncu poplačano.
S pridobivanjem znanja se krepi zavedanje in zaupanje v svoje sposobnosti, ko pa človek to začuti, postane tudi bolj samozavesten. Tako navznoter kot tudi navzven. Naj vas izzivi ne ustavijo. Spoprimite se z njimi in jih premagajte ter se oborožite z znanjem, ki bo privedlo do tega. Potem boste začutili neko novo energijo, ki vas bo ponesla na uspešno poslovno pot.
Komentiranje je onemogočeno.